Recensies door de jaren heen

“History became Blent” (G. Eliot)

Recensies door de jaren heen

Koffieconcert Nicolaaskerk, Wijhe

WIJHE – Zanggroep Blent verzorgde op zondag 2 december 2018 een koffieconcert in de Nicolaaskerk in Wijhe. De vijfkoppige zanggroep was in juni ook al te gast in de kerk. Dat beviel zo goed dat Blent opnieuw was uitgenodigd. De Zwolse zanggroep presenteerde ditmaal een speciaal programma dat paste bij het begin van de kerstperiode. Blent bood een mix van geslachten, stemsoorten en muziekstijlen en bracht een gevarieerd programma op hoog professioneel niveau, doorspekt met humor en verrassingen.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

Zwolle zingt beestachtig

Blent 3

Elk jaar organiseert de Zwolse Zangraad het zangersfestival “Zwolle zingt!”.
Voor het thema “Zwolle zingt beestachtig!” waren alle koren verplicht tenminste één nummer te brengen waarin dieren de hoofdrol spelen.

Het door Karel speciaal voor deze gelegenheid geschreven nummer werd zo goed ontvangen dat de Zwolse Zangraad vroeg om een opname hiervan ten behoeve van hun website.

history-became-blent-09-12-2015Concert History became Blent

A cappella kwintet Blent zingt meestal met zijn vijven. Maar ter gelegenheid van het 12,5 jarig bestaan gaf deze groep een concert met medewerking van alle exen van Blent. Betere en leukere gasten konden zij zich niet wensen. Het werd een fantastische avond in een uitverkochte Waalse Kerk in Zwolle.

Dikke Tinne festival, Hattem website-dikke-tinne-2014

De historische binnenstad van Hanzestad Hattem is eenmaal per twee jaar het decor voor het Dikke Tinne festival.

Tijdens dit unieke historische festival worden bezoekers teruggenomen in de tijd met muziek van weleer, theater, nostalgische verhalen, oude ambachten, ridders en jonkvrouwen, ganzendrijver, ringsteken, kinderspelen en kookkunsten. Eén van de hoogtepunten is een echte Hattemse legende; het Kladdegat. Een ander hoogtepunt is Blent. Tijdens dit evenement graag van de partij en te vinden op allerlei verschillende locaties in het centrum en in de Grote Kerk.

img_2022Open Monumentendag, Waalse Kerk

Zoals elk jaar liet Blent ook weer van zich horen tijdens de Open Monumentendag. Ondanks al het enkel-leed en andere mankementen, gaf dit a cappella kwintet een uitstekend mini-concertje in de Waalse Kerk. Er mankeerde niets aan hun stembanden.

Kerst-Wilddiner, Groote Societeit, Zwolle
Door Ronald van den Berg

Bij het bestellen van het aperitief moet menig lid gedacht hebben ‘ waar hebben ze dit personeel ingehuurd’. Opzichtig gestuntel achter de bar. Niet iedereen had het opzetje meteen door want dit ijverige maar niet bijzonder handige personeel bleek later op de avond de muzikale intermezzo’s voor haar rekening te nemen. Tussen de gangen kregen de aanwezigen korte optredens voorgeschoteld van het ensemble Blent dat haar liederen a capella ten gehore brengt. Voor een aantal aanwezigen was het een aangenaam weerzien want Blent trad al tweemaal eerder op in de Groote Sociëiteit: op 14 maart 2010 tijdens het Koffieconcert en 11 september jl. ter gelegenheid van de Open Monumentendag. Blent bleek voor de gelegenheid zelfs een speciaal lied voor de Groote Sociëteit geschreven te hebben . Voor zoiets wordt dan nog net weer even harder geapplaudisseerd.

Na het heerlijke maal en het welluidende gezang van Blent was het aan Bert Boonk om de betrokkenen te danken voor hun bijdragen aan de meer dan geslaagde avond.

Kunst Na Arbeid twee avonden uitverkocht

Er was bijzonder veel publiek afgelopen vrijdag- en zaterdagavond 11 en 12 november op de jaarlijkse uitvoering van Accordeonvereniging Kunst Na Arbeid. Locatie: De Hezebrink te Emst. Parkeerplaatsen: niet meer te vinden. Wel prachtige muziek en veel gezelligheid.

Zoals traditie is geworden onder leiding van dirigente Willie Buunk, is ook dit jaar weer samenwerking gezocht met een aantal zeer bijzondere muzikanten. De zanggroep Blent (‘met een ‘t’ aan het end’) uit Zwolle verzorgde een deel van het programma. Ze zongen het lied Licht op de lakes samen met het Recreantenorkest en verzorgden zowel voor als na de pauze een prachtig, afwisselend en zeer verrassend eigen programma. Van klassiek, tot Nederlandstalig (drs. P.).

Samen met het A-orkest bracht Blent na de pauze het prachtige Plaisir d’amour ten gehore. Het A-orkest liet een afwisselend en klassiek programma horen. Met als knallende afsluiting het lied Villa Volta, een lied uit de Efteling, lieten zowel A-orkest als Blent horen wat voor volume en muzikaliteit er ten gehore gebracht kan worden. Het waren twee memorabele avonden.

Veelgehoorde opmerkingen van het publiek en de leden ‘Blent was prachtig, waar komen ze eigenlijk vandaan?’ en ‘We hebben werkelijk genoten van de afwisseling in het muzikale programma’. Een mooi compliment voor KNA en Blent!

Visserskapel, Noordwijk aan Zee

Door Greta Fennisnoordwijk

Goedemorgen, Ik wil nog even wat kwijt aan de Blent-dames die een dagje op stap waren: Ik heb nu drie dagen geëxposeerd in de visserskapel van Kerk aan de zee in Noordwijk. Ik heb heel veel positieve reacties gehad, goed verkocht, goed kunnen netwerken, maar er is één ding wat ik mijn leven lang nooit zal vergeten en het aller-leukste vond van de hele expositie! De 3 dames die zongen!!! Ik was zo aangenaam verrast en geraakt. Komende uit de keuken van de kapel hoorde ik gezang, keek al naar buiten of het gezang daar vandaan kwam, maar zie ineens 3 dames, ieder onafhankelijk kijkend naar een Afrikaans schilderij of object, spontaan een prachtig lied vertolken. Wat zongen jullie mooi. Door die akoestiek klonk het werkelijk FANTASTISCH! Ik krijg er nog kippenvel van als ik er aan denk. Nogmaals, wat een cadeau. DANK JULLIE WEL! Mijn man en ik hebben inmiddels al veel mensen over het bezoekje van Blent verteld . Wij willen graag naar een optreden van jullie. Maakt niet uit waar, we plakken er een hotelnachtje aan vast. Ik hoor graag van jullie. Vriendelijke groet, Greta Fennis, Moyo African Art.

Zondagmorgenconcert, Groote Societeit, Zwolle

Door Sjoerd Rijlaarsdam

grootesoosresizeWe mochten op 14 maart het kwintet “Blent” op onze sociëteit verwelkomen tijdens het koffieconcert. Deze groep heeft een zeer gevarieerd repertoire, zowel op taalgebied – van Kenia tot het Verenigd Koninkrijk-, van de middeleeuwen tot de eenentwintigste eeuw, van barok tot Bette Midler en niet te vergeten de prachtige Nederlandstalige liedjes van de alt Carrie Tabois. Vrolijkheid, enthousiasme en muzikale creativiteit waren de bestanddelen, die dit concert tot een zeer genoeglijk samenzijn maakten.
Het eerste gedeelte van het programma bestond uit Engelse, Italiaanse, Franse en Spaanse liederen.
Het Franse lied had door Piet Paaltjens geschreven kunnen zijn en zou niet misstaan hebben in “Snikken en Glimlachjes”! Het Spaanse lied gaf je het gevoel in het middeleeuwse Spanje van Isabella van Castilië te zijn. Een Engels middeleeuws liedje over gearrangeerde echtvereniging kreeg mede door de achtergrond van de huwelijksklokken een triest en romantisch karakter.

Het volgende gedeelte werd gevuld met hedendaagse liedjes, zoals het mooie lied “You are the new day” van de King’s Singers.
Het lied van Bette Midler “The Rose” gaf op prachtige wijze weer hoe na een winter met veel sneeuw de liefde weer kan opbloeien. Telkens valt je tijdens deze sociëteitsconcerten op hoeveel muzikaal talent er in Zwolle is! Niet alleen vocaal, maar ook pedagogisch geschoold zorgde de sopraan Annette Riemersma ervoor, dat het Keniaanse lied in de lokale Swahili taal met het refrein Baroua door de zaal meegezongen werd en niet eens onverdienstelijk klonk!
Het laatste deel bestond uit een repertoire van prachtige Nederlandstalige liedjes met teksten van o.a. Annie M.G.Schmidt en Rutger Kopland. We hebben genoten van de liedjes geschreven door Carrie Tabois, zoals “Fantastisch in mijn vel” en “Datingsite”.
Het kwintet zong de meeste liedjes a cappella, soms ondersteund door een basfluit en gitaar. Verder zongen Jim Cramer bas, Karel Meulenbeld tenor en Evelien Schurink mezzo sopraan mee.
Wat is het een plezier om te luisteren naar de menselijke stem zonder elektronische toeters en bellen!
“Blent” en sociëteitscommissie bedankt voor dit concert!

Vinexpress, Wijkkrant Stadshagen, Zwolle

Succesvolle Cultuurspot, door Karin Vrielingcultuurhuiss

Er zijn van die dagen dat het Cultuurhuis ‘bruist’. Op zaterdag 7 februari vond ‘s middags een succesvolle editie van CultuurSpot plaats.

De serie kent een zeer diverse programmering. Vanmiddag verzorgden voor het eerst leerlingen van Docentencollectief Dubbelgreep een kort voorconcert. Zij brachten ondermeer de Vocalise van Serge Rachmaninoff ten gehore.

Da Capo en Blent

Daarna was het tijd voor het hoofdgerecht, dat uit twee ‘gangen’ bestond. Allereerst het kwalitatief uitstekende en ook vermakelijke optreden van de zanggroep Blent. Zij brachten een zeer gevarieerd repertoire, dat uiteenliep van liedjes uit de middeleeuwen, tot meer moderne stukken, zoals van een lied van Ede Staal (‘het nog nooit zo donker west, of t wer altied wel weer licht) en muziek met teksten van Carrie Tabois. Na Blents ‘Afscheidslied’ kwam het kwartet Da Capo ten tonele en werd door beide groepen samen een nummer uitgevoerd, waarna Da Capo het concert overnam.

Deventer, Dag van het Parkdeventerpark

Nieuwe Plantsoen:

A cappella kwintet Blent uit Zwolle zong de sterren van de hemel tijdens de Dag van het Park. Doordat deze stemkunstenaars geen apparatuur bij zich hebben, traden ze overal op in het park.

Vooral de watertoren was in trek.

Soroptimist International

blentluthersekerkrecensieZwolle, Lutherse Kerk,  Zaterdagmiddagmuziekserie ‘Kerken als Podium’.

Door Ineke Wikkerink werd een recensie geschreven voor de clubleden van Soroptimist International. Dat zijn nog eens berichten…! We nemen het graag ongewijzigd over:

“Vanmiddag hebben Evelien en ik het middagconcert van de groep Blent bijgewoond in de Lutherse kerk in Zwolle. Spannend natuurlijk: ik had ze al gecontracteerd, via de website een aantal nummers gehoord, al telefoontjes gepleegd over het programma etc. Ik had er steeds wel een heel goed gevoel over, maar toch…. ! Zo reden we naar Zwolle – nieuwsgierig wat het zou worden. En hoe het was? Het was echt GEWELDIG: het concert duurde een uur en we hebben ons geen moment verveeld. Het kwintet zingt a cappella – dat is op zich al een groot waagstuk – en geen moment saai!! Ze zingen zuiver, met passie en uitstraling en brengen een zeer gevarieerd programma met absoluut voor elk wat wils, voor jong en oud. Ontroering en humor wisselen elkaar daarbij af. Ook worden er af en toe instrumenten ingezet. Ik heb net de website bekeken: een groot aantal van de nummers dat op hun repertoire staat hebben we vanmiddag gehoord – steeds in een bijzondere en originele setting. Kijk eens op www.blent.nl!! Kortom: na afloop hebben we het glas geheven op de voorbereiding van het aanstaande benefietconcert onder het mom van: laat je aangenaam verrassen op vrijdag 11 april 2008 in de R.K. Kerk te Vilsteren!! Laten we met elkaar zorgen dat de kerk vol komt – het is echt zeer de moeite waard…..”

blentwebholtDe Stentor – Estafette in keurslijf van humor

door Martijn Govers

In navolging van de Boekenweek van vorig jaar organiseerde de Bibliotheek Zwolle ook dit jaar een muziekestafette. Diverse Zwolse muzikanten en DJ’s traden op onder het Boekenweekmotto ‘Lof der zotheid’. Het a cappella kwintet Blent sloot de Muziekestafette af met een mix van pop, jazz, klassiek én een speciaal voor dit optreden geschreven pavane Lof Der Zatheid; zuiver, met een gepaste dosis schwung en lekker vlotte arrangementen.

Reggehof – jury-rapport balk vokaal east eventreggehofgoor

Zondag 5 november 2006 heeft Blent deelgenomen aan het
muziekfestival Balk Totaal Vokaal East Event in theater De Reggehof te Goor. De beoordeling van de vakjury (waaronder Luc Nelissen van Rock4) was lovend:

Goede aandacht voor de dynamiek. Geweldige kleuring van stemmen, er wordt ook goed naar elkaar geluisterd, warme mannenstemmen. Ritmisch erg sterk, timing goed. Niet alledaags repertoire, mooi afwisselend programma qua taal, ritme, tempo en choreografie. Goede, natuurlijke presentatie met veel prettige humor. Prachtige club, goede uitstraling, inhoud! Prettig om naar te kijken en te luisteren. ( Eén van de juryleden: “Ik zou graag eens met jullie willen werken”.)

De Stentor – Waalse Kerk – En de prijs van de dag gaat naar… Blent

door JOS VAN DER WULP

waalsekerkaZwolle- Eergisteren werd de landelijke Open Monumentendag gehouden, de twintigste alweer. Zo’n dag vormt een buitenkansje voor historisch geïnteresseerden. Als extra bonus gaf een twaalftal Zwolse koren in één van de historische kerken een kort concertje van twintig minuten lengte, als estafette opgezet.
Het aanbod was zeer divers, zowel in karakter als in muzikale kwaliteit. Ik heb prachtige renaissance-madrigaaltjes gehoord, eigentijds religieus repertoire, vergeten koorcomposities, zelf vervaardigd kleinkunst-achtig werk (Blent) en alles wat daar nog tussenin zit.
Voor mij is het natuurlijk onmogelijk om alle ensembles die hebben opgetreden te recenseren binnen het kader van dit artikeltje. Over het algemeen viel het me geenszins tegen. De ‘prijs van de dag’ gaat in mijn beleving naar de enige nieuwkomer: Blent. Dit vocaal kwintet heeft in de prachtige entourage van de Waalse Kerk de vele vrienden en weinige vijanden verbaasd met een uitgekiend, divers gestileerd en voortreffelijk gezongen mini-concertje. Van Blent hoop ik nog veel te horen.

Nieuwsbrief Landstede volleybalblent 026a

Tijdens de opening van het nieuwe volleybalseizoen van Recreanten Top Volleybal Zwolle in Theatercafé Public, werd ruim baan gemaakt voor de a cappella groep Blent. Drie lieftallige dames met in hun gezelschap twee volgzame jongens. Een bijzondere compilatie van stemmen en muzieksoorten. Het zangplezier droop er van af. Na zes nummers in drie verschilllende talen (gelukkig werd elk lied wel in één taal gezongen), brak een spontaan en uiterst warm applaus los voor deze culturele bijdrage. Eén van de volleyballers ontving een briefje met een 06-nummer van één van de verleidelijk uitziende dames, hetgeen velen tot denken zette en de gemoederen nog wel even zullen bezighouden. Blent zal zeker nog eens worden uitgenodigd.

De Stentor

Blent nieuw a capella-kwintet

epe28_1De afgelopen jaren was de groep Sisterhood een aangename nieuwkomer in het Zwolse zangleven, maar helaas was het bestaan van korte duur. Wel vormde Sisterhood de basis voor het nu geformeerde a capella-kwintet Blent.
Was Sisterhood – de naam zegt het al – puur een groep voor vrouwen, Blent telt drie vrouwen en twee mannen: Annette Riemersma, Evelien Schurink, Carrie Tabois, Jim Cramer en Karel Meulenbeld. Vier van de vijf vinden vocaal ook ‘onderdak’ in het Zwolse pop- en musicalkoor Melodysingers.
Het vijftal van Blent is op het podium goed voor vijf stemsoorten en voor diverse muzikale stijlen. Dat gegeven verklaart ook de naam. ‘Bij de naam moet je denken aan een mixer of blender. Onze groep Blent is een mix van mannen, vrouwen, stemsoorten en muzikale stijlen. We zingen bij voorkeur a capella, maar zo nu en dan kan er ook een instrument bij’, aldus de dames en heren van de jongste loot aan de stam met Zwolse koren.
Blent is qua repertoirekeuze niet in een bepaalde hoek te plaatsen. Begon het enkele jaren geleden met een versie van de sixties-hit ‘California dreaming’, nadien zou geput worden uit liedjes uit de hele wereld, van het Afrikaanse ‘Siyahamba’ en het middeleeuwse ‘Pavane’ tot en met een volksliedje van de Maori en klassiekers als ‘All I have to do is dream’ en ‘Sh-boom (life could be a dream)’.
De concertagenda van Blent moet nog invulling gaan krijgen, maar een eerste optreden voor het thuisfront staat al geboekt. Zo zal het kwintet op 18 maart van half vijf tot vijf uur optreden tijdens de zogeheten ‘Muziekestafette’. Blent zingt die middag in de Statenzaal (Bibliotheek Diezerstraat).

Oranjeconcert

pavane1Broerenkerk. Oranjeconcert van het Groot Mannenkoor Zwolle o.l.v. Paul Michèl Tijssen, de ‘Melodysingers’ o.l.v. Martin Glas en ‘Sisterhood’ o.l.v. Annette Riemersma. M.m.v. Barbera Sinte Maartensdijk en Marijn Siero (piano). Koninginnedag, zaterdag 30 april.

Vijf zangeressen van de Melodysingers vormen samen ‘Sisterhood’. Vier van de vijf verzorgden een verpletterend goed optreden (eentje was verhinderd). Je kunt bij deze opmerkelijk zuiver zingende meiden voor ‘van alles aankloppen’: van een beroemde pavane uit de zestiende eeuw, met een bevallig dansje afgesloten, tot en met het ruigere werk als ‘The Rose’ van Bette Midler. ‘Belle qui tiens ma vie/ captive dans tes yeux/ qui m’a l’ame ravie/ d’un souris gracieux’ zongen de dames. De verleidelijke oogopslag uit deze Franse tekst was er zeker; de lieftallige glimlach al evenzeer, en de zang was om door een ringetje te halen. ( Uit: De Stentor d.d. 2 mei 2005- Jos van der Wulp)

mvf05Jury-rapport M.V.F.

Zondag 13 maart 2005 heeft Sisterhood deelgenomen aan het
Multi Voices Festival. De beoordeling van de vakjury (voorzitter: Menno Stuifmeel van Montezuma’s Revenge!) bevatte o.a. kreten als: “Lekker zuiver, mengt goed!” “Leuke choreo!”, “Goeie dynamiek (vet lage bas!), “Gedurfd!” , “Goeie articulatie”, “Mooi timbre!” en als laatste: “Leuke act!”

Radio Veluwe FMradiooptreden

Hallo sisters! Namens iedereen bij Veluwe FM heel hartelijk dank nogmaals voor jullie fantastische optreden zaterdagavond.

We vonden het leuk jullie in de uitzending te hebben gehad en wensen jullie nog veel succes toe met Sisterhood.

Groetjes,
Michael Langley
Presentator “Saturday Night Flight”
VELUWE FM

GMZ bulletinhuisvr

Nieuwjaarsreceptie van het Groot Mannenkoor Zwolle: “Het optreden van ‘Sisterhood’ maakte dat de stemming er goed in kwam. Om de feestgangers interactief bij hun optreden te betrekken was een schot in de roos. Wat wij daar met elkaar precies hebben gezongen weet ik nog steeds niet, maar leuk was het wel. Die ‘Sisters’ zijn voor herhaling vatbaar.”

N.V.H. – Sassenproaterkerstnvh

Uit het maandblad van de Nederlandse Vereniging voor Huisvrouwen: “Na het voorgerecht kwamen de vijf dames van ‘Sisterhood’ voor ons zingen. Deze dames zongen met verve en allure de prachtigste liederen voor ons, we genoten volop. Af en toe mochten we ook meezingen, wat iedereen met plezier deed. De stemming zat er goed in. Dit was dus een verrassend tussengerecht! Nadat de dames een half uur gezongen hadden moesten ze helaas weg waarna wij verder gingen met ons dinerbuffet.”

Krabbelaar (uit de Zwolse Courant)

sistersGéén echte recensie, wél een erg leuk artikel over de lancering van onze website. Dat plaatsen we graag.

Sisterhood

Een heuse krabbel op de internetsite van de Zwolse a capellagroep Sisterhood. Dat prikkelt mijn nieuwsgierigheid (en mijn ego). Maanden geleden stak ik in deze rubriek mijn BEWONDERING voor dit kwintet dames niet onder stoelen of banken. Dat loflied staat nu ook op www.sisterhood.nl Zelf zijn Caroline Jans, Annette Riemersma, Evelien Schurink, Carrie Tabois en Anita Verlaan er ook mee ingenomen. ‘Hoera en joepie’, riepen ze bij de lancering van hun eigen site. Ik hoor het ze liever zingen, vijfstemmig. Tal van optredens hebben inmiddels gemaakt dat de groep langzamerhand wereldberoemd is, in Zwolle. De site biedt volgens de dames zicht op het wel en wee van deze ‘bende van vijf’, zelfs op de ‘nietsverhullende waarheid’. Je kunt zelfs live-opnamen aanklikken.

Krabbelaar – Website volleybal Zwollepublic3

Spetterende opening volleybalseizoen vc Zwolle

Afgelopen week startte Recreanten Top van vc Zwolle als vanouds het seizoen met een bijeenkomst bij Gran Café Public. Onder het genot van een glaasje fris werd uitgebreid gefilosofeerd over het thema voor het komende seizoen, over nieuwe creatieve tactische tips om het niveau nog verder te verbeteren en vanzelfsprekend ook over de perikelen van het ouder worden. Plotsklaps waren ze daar, de groep ‘Sisterhood’ die met haar vijven a capella een briljant optreden verzorgden speciaal vanwege de start van het nieuwe volleybalseizoen. Alle gasten, waaronder bij toeval? ook oud 1e teamspeler Bert Deen, waren zeer onder de indruk van de vocale kwaliteiten van de zangeressen. Het belooft een spetterend 10e seizoen te worden voor Recreanten Top.

goodnight2De Stentor

Optreden De Koor kent veel flair en souplesse
door Jos van der Wulp
7 JUNI 2004 – MUZIEK: Zwolle, ‘De Hoeksteen‘ (Aalanden). Concert door ‘De Koor‘ o.l.v. Mip van der Heide. M.m.v. dameskwintet ‘Sisterhood‘ en jazzformatie ‘Five Spot‘. Vrijdag 4 juni.

Verrassend in positieve zin was de bijdrage van ‘Sisterhood‘, vijf charmante dames die zich richtten op jazzy close-harmony zettingen van allerlei repertoire. Eén van de vijf diva‘s kon zulke lage tonen produceren, dat ik af en toe de illusie kreeg dat er stiekem een man aan het ensemble was toegevoegd! Een hoogtepunt: het door Bette Midler beroemd gemaakte onsterfelijke lied ‘The rose‘, dat in hun versie een genot was om naar te luisteren.

Krabbelaar (uit de Zwolse Courant)
goodnight2004

Sisterhood – Zwolle kent een bijzonder rijke korencultuur. Ze zetten nog steeds de toon, bij alle moeite voor bijvoorbeeld mannenkoren om jongere leden te werven en voor bijvoorbeeld gemengde koren om er mannen bij te krijgen. Soms komt er uit een koor iets heel nieuws én iets heel moois.Ik denk dan aan het kwintet Sisterhood, uit de gelederen van de Melodysingers. Vorig jaar debuteerden de vijf (inmiddels) vriendinnen met een a capella-uitvoering van ‘California dreaming’.De Mama’s & Papa’s, die er in de jaren ’60 een ZOMERHIT mee scoorden, zouden er zelfs met stille bewondering naar geluisterd hebben.Afgelopen zaterdagavond kregen ze een propvolle WRZV-hal, bijna duizend bezoekers, muisstil bij hun a capella-versies van ‘The Rose’ en ‘Goodnight sweetheart’.Met vervolgens ovationeel applaus voor de vijf: Caroline Jans, Annette Riemersma, Evelien Schurink, Carrie Tabois en Anita Verlaan.Wie weet horen en zien we Sisterhood binnen afzienbare tijd op een cd
en een groter podium Ze hebben ’t in zich.

therose2004De Stentor

3 APRIL 2004 – MUZIEK – WRZV-hallen, concert koor Melodysingers o.l.v. dirigent Martin Glas, pianist Marijn Siero, gastoptreden Poolse koor Slowiczek met Thomas Grzyb piano o.l.v. dirigente Barbara Orlinska, demodansgroep X-Pression, presentatrice Marit van Bohemen.

Verrukkelijk waren de tussendoortjes van het dames kwintet Sisterhood. A capella zongen deze vijf dames ‘The rose’ en – na de pauze – de doowop-klassieker ‘Goodnight sweetheart’: schitterend gedoseerd, subtiel van smaak.

WOUT SLEIJSTER

De Stentor (Zwolse courant)calif2003

WRZV-hallen; concert Melodysingers o.l.v. dirigent Martin Glas. Pianist Marijn Siero. Gastoptreden Multi Percussion o.l.v. Aldert Glas. Zaterdag 29 maart.

Een van de hoogtepunten uit het concert van de Melodysingers in beeld: alten en sopranen vertolken subliem, a capella de jaren ’60-hit van de Amerikaanse groep Mama’s & Papa’s, ‘California dreaming’. (Foto Frans Paalman)

Wout Sleijster